Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

            دکتر زهره عباسی

           دکترای روانشناسی

          مدیریت و مسئول فنی مرکز مشاوره فرحان

               آموزشی و پرورش استان قم


آدرس: قم- بلوار امین- کوچه ۳- ساختمان سپیدار- طبقه اول ( مرکز مشاوره فرحان )

کدپستی: ۱۳۳۳۷۱۵۹۱۴

تلفن: ۴-۳۲۹۴۲۷۸۰-۰۲۵

ایمیل: zohreabasi54@yahoo.com

وبسایت: www.farhanpsy.ir

۱.معرفی

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در رشته علوم تربیتی را در سال ۸۲ شروع کردم. همچنین در سال ۸۶ در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی پذیرفته شده و در سال ۸۹ فارغ التحصیل شدم. پس از آن فعالیت های آموزشی و مشاوره را در دانشگاه ها و مراکز خصوصی آغاز نموده و همزمان در کارگاه های تخصصی کودک و نوجوان شرکت کردم. در این زمان فعالیت های پژوهشی نیز انجام می دادم. همزمان در سال ۹۱ در آزمون و مصاحبه دانشگاه دولتی اصفهان قبول شدم  با ارائه ۶ مقاله از پایان نامه، دکتری خود را در سال ۹۴ به اتمام رساندم. با توجه به علاقمندی به کودک و نوجوان پایان نامه و فعالیت های  درمانی را در این حوزه ادامه دادم.  با تاسیس مرکز مشاوره فرحان ۴۰ مشاور و ۱۰ پرسنل را در دپارتمانهای مختلف به کار گرفتم. همچنین کارگاه های تخصصی را در زمینه تربیت درمانگر کودک و نوجوان در استان های مختلف برگزار نمودم.

 ۲.سوابق تحصیلی

از سال ۹۰ تا ۹۴ – دکترای روانشناسی از دانشگاه دولتی اصفهان.

عنوان رساله: تدوين مدل پيش بيني اضطراب جدایی کودکان و مقایسه ی تاثیردرمان شناختی-رفتاری متمرکز بر واحدپردازه ای(MCBT) با آموزش ارتباط والد-کودک(CPRT)  برعلائم اضطراب جدایی کودکان ۶و۷ساله شهرقم. (استاد راهنما دکتر شعله امیری؛ استاد مشاور دکتر هوشنگ طالبی)

از سال ۸۷ تا ۸۹ – ارشد روانشناسی تربیتی از دانشگاه آزاد ساوه.

عنوان پایان نامه: رابطه مهارت ارزشیابی معلمان با مهارت اجتماعی دانش آموزان (استاد راهنما دکتر طالع پسند؛ استاد مشاور خانم دکتر نیوشا)

از سال ۸۴ تا ۸۶- کارشناسی علوم تربیتی از دانشگاه آزاد قم.

عنوان پایان نامه: بررسی ارزشیابی توصیفی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ( استاد راهنما دکتر محمدی )

۳.مقالات علمی

زهره، عباسی.(۱۳۹۵). اثربخشی درمان شناختی-رفتاری متمرکز بر واحد پردازه‌ای(MCBT) بر کاهش علائم اضطراب جدایی کودکان ۶ و ۷ ساله. مجله شاهد، علمی پژوهشی.

زهره، عباسی.(۱۳۹۱).بررسی رابطه رسانه باپایبندی عملی وصحت قرائت نمازدانش­آموزان دوره­های راهنمایی و متوسطه استان قم. مجله رسانه قم.

زهره، عباسی. زکیه، چناری.(۱۳۹۵).رابطه خانواده با میزان پایبندی عملی دانش آموزان به نماز.همایش علمی ملی تربیت.

زهر،ه عباسی. (۱۳۸۹).رابطه مهارت ارزشیابی معلمان با مهارت اجتماعی دانش آموزان. کارشناسی تحقیقات سازمان.

زهره، عیاسی(۱۳۸۹).ارزشیابی توصیفی و تاثیرگذاری آن برآموزش مجموعه مقالات. کتاب نگرشها و شناختها.

زهره، عباسی. (۱۳۸۸).انواع آموزش املا. مجموعه مقالات. کتاب نگرشها و شناختها.

زهره، عباسی. (۱۳۸۵)..بررسی ارزشیابی توصیفی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. .گروه تحقیقات. آموزش و پرورش استان قم.

زهره، عباسی. (۱۳۸۶) .چگونگی ترغیب دانش­آموزان پایه اول به قرآن. .گروه تحقیقات. آموزش و پرورش استان قم.

زهره، عباسی. (۱۳۸۴). .چگونگی ترغیب دانش آموزان پایه سوم به مطالعه.گروه تحقیقات. آموزش و پرورش استان قم.

 

Zohreh Abbasi, Sholeh Amiri, Houshang. (2016). Structural Equation Modeling of Separation Anxiety in Children Based on Maternal Anxiety, Mother-Child Relation, Maternal Attachment Style, Children’s Incompatibility Schemas and Child Attachment Style. DOI:10.5901/mjss.2016.v7n4S1p54.

Alireza Mohammadiarya, Salar Dousti Sarabi, Fatemeh Lachinani, Amin Roustaei, Zohre Abbasi,  Azizreza Ghasemzadeh.(2012). The Effect of Training Self-Awareness and Anger Management on Aggression Level in Iranian Middle School Students. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.05.235.

Zohreh Abbasi, Sholeh Amiri, Houshang Talebi, Amir Hoshang Molahoseyni.(2015). Structural equation modeling (SEM) of separation anxiety in children according to the mother’s personality, attachment style and children maladaptive schemas.

Zohreh Abbasi, Sholeh Amiri, Houshang Talebi. (2016).The Effective Comparison Between Modular Cognitive Behavioral Therapy (MCBT) and Child-Parent Relationship Training (CPRT) in Children with Separation Anxiety Symptoms. DOI: ۱۰.۳۹۲۳/sscience.2016.890.902.

Azam Bahrami , Zohre abbasi , m.bagher kajbaf. (2006). Study manager’ evaluation form according to teachers and managersInternational Journal of Scientific and Engineering Research. International Journal of Scientific & Engineering Research, Volume 4, Issue 8, August-2013 458.ISSN 2229-5518.

 

۴.ارائه پوستر و سخنرانی

زهره، عباسی.(۱۳۹۲). بررسی رابطه جهانی شدن و پیشرفت با سبک زندگی اسلامی.دانشگاه اصفهان.

 

Zohreh Abbasi (2016).Modeling Of Children Separation Anxiety base on  The Mother  Personality, child attachment style and maladaptive schemas. international Conference on management, Economics and Humanities.17 may,2016. Istanbul- Turkey.

Zohreh Abbasi, Sholeh Amiri, Houshang Talebi. (2016).Effecy of child- parent relationship training (CPRT) on Reduction of Symptoms Separation Anxiety in 6-7 Years- Old Children.4 th international Conference on Health Psychology.

Zohreh Abbasi (2016).Effecy of child- parent relationship training (CPRT) on Reduction of Symptoms. 4 th international Conference on Health Psychology. 4 th international Conference on Health Psychology.

Zohreh Abbasi (2016).Modeling Of Child Separation Anxiety base on The Mother’s Personality , Child attachment style and Maladaptive Schema. international Conference on management, Economics and Humanities. 17 may,2016. Istanbul- Turkey.

Zohreh Abbasi (2016).Effecy of child- parent relationship training (CPRT) on Reduction of Symptoms separation. 4 th international Conference on Health Psychology. 4 th international Conference on Health Psychology.

۵.طرح های تحقیقاتی

زهره، عباسی. بررسی صحت ادا و میزان پایبندی دانش آموزان به نماز و عوامل موثر بر آن. گروه تحقیقات آموزش و پرورش استان قم.

زهره، عباسی.(۱۳۷۸). بررسي مهارت روان خواني در دانش آموزان پايه سوم.گروه تحقیقات آموزش و پرورش استان قم.

 

Zohreh Abbasi (2016).Effecy of child- parent relationship training (CPRT) on Reduction of Symptoms. 4 th international Conference on Health Psychology. 4 th international Conference on Health Psychology.

۶.مشاوره و راهنمایی پایانامه و رساله های دانشجویی

فعالیت در نشریات پژوهشی

عضو کمیته داوری مقالات همایش علمی ملی تربیت، صاحب امتیاز اداره کل آموزش و پرورش استان قم.

۷.ارائه سخنرانی علمی

۸.انتشارات (فصل و کتاب)

زهره، عباسی. (۱۳۸۳). انتشارات حضرت عباس، هدیه حسنی به کلاس اولی ها، ۳۰۰۰ تیراژ.

زهره، عباسی. (۱۳۸۵). انتشارات پ‍‍ژواك انديشه، آدینه پایه اول،۴۰۰۰ تیراژ.

زهره، عباسی. (۱۳۸۸). انتشارات پ‍‍ژواك انديشه، همگام بااولي ها،۴۰۰۰ تیراژ.

زهره، عباسی. (۱۳۹۱). اقلیم مهر، همگام با اقدام پژوهان، ۳۰۰۰تیراژ.

۹.ترجمه

۵۰۰۰ تیراژ: ندای دوست، ۱۳۹۱، ترجمه کتاب سفر عشق(باربارا).

آسیب شناسی کودک و نوجوان در حال چاپ، (راتر،۲۰۱۶).

فعالیت در نشریات علمی و پژوهشی

عضویت در انجمن های علمی و تخصصی

خرداد ۱۳۹۵ تا کنون- پروانه تخصصی روانشناسی بالینی از نظام روانشناسی و مشاوره به شماره۳۷۵۹

۱۳۹۰ تا کنون- عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

۱۳۸۹ تا کنون- عضویت در انجمن روانشناسی ایران

 

۱۰.گواهی کارگاه های بازآموزی

درمان شناختی رفتاری اضطراب کودکان، انجمن روانشناسی ایران، ۱۶ ساعت

مداخلات روانی اجتماعی در بلایا ویژه کودکان، انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، ۸ ساعت

بازی درمانی با رویکرد شناختی رفتاری، انجمن روانشناسی ایران، ۱۶ ساعت

فرزندپروری(مدیریت رفتار والدین در مشکلات برون سازی کودکان)، انجمن روانشناسی ایران، ۱۶ ساعت

شناخت درمانی کودکا،ن انجمن روانشناسی ایرا،ن ۸ ساعت

طرحواره درمانی، انجمن روانشناسی ایران، ۲۴ ساعت

مهارت های درون فردی، دانشگاه فرهنگیان، ۱۶ ساعت

تحلیل عامل مقدماتی و پیشرفته آموزش علوم پزشکی اصفهان ۱۶ ساعت

زوج درمانی پیشرفته، انجمن روانشناسی ایران، ۱۶ ساعت

آینده پژوهشی، آموزش عالی طلوع مهر، ۱۶ ساعت

تفسیر نقاشی، انجمن روانشناسی ایران، ۸ ساعت

درمان افسردگی با رویکرد شناختی، انجمن روانشناسی ایران، ۸ ساعت

درمان شناختی با رویکرد CBT، انجمن روانشناسی ایران، ۸ ساعت

مهارت های زندگی کودک و نوجوانان، انجمن روانشناسی ایران، ۳۲ ساعت

بررسی اختلالات شخصیت، انجمن روانشناسی ایران، ۱۲ ساعت

قصه درمانی، انجمن روانشناسی ایران، ۴ ساعت

درمانECBT ، انجمن روانشناسی ایران۴ ساعت

نوروفیدبک، مرکز پارند، ۳۲ ساعت

مقاله نویسی و درج مقاله ISI

درمان شناختی رفتاری وسواس کودکان، انجمن روانشناسی ایران ،۸ساعت

مشاوره پیش از طلاق، سازمان بهزیستی، ۳۲ ساعت

فرزندپروری اختلالات کودکان، انجمن روانشناسی ایران، ۸ساعت

کارگاه مقاله نویسی، مرکز اکسی،ر ۱۶ساعت

  1. کارگاه های ارائه داده شده

درمان شناختی رفتاری اضطراب کودکان، بهزیستی استان قم، ۸ساعت

مقدمات مشاوره با کودکان و نوجوانان، بهزیستی استان قم، ۸ ساعت

بازی درمانی با رویکرد شناختی رفتاری، دانشگاه تهران، ۱۶ ساعت

فرزندپروری(مدیریت رفتار والدین در مشکلات برون سازی کودکان)، موسسه آموزش مدت تهران، ۱۶ ساعت

شناخت درمانی کودکان، بهزیستی استان قم، ۸ ساعت

مهارت های زندگی کودک و نوجوان، مرکز مشاوره فرحان، ۳۲ ساعت

قصه درمانی، دانشگاه تهران، ۸ ساعت

فرزندپروری اختلالات اظطرابی کودکان، بهزیستی استان قم

مربیگری آموزش مهارت های زندگی کودکان و نوجوانان، دانشگاه تهران، ۵۰ ساعت

والدگری  مثبت، مرکز مشاوره فرحان، ۱۶ ساعت

اقدام پژوهشی، دانشگاه حضرت معصومه(س)، ۱۶ ساعت

CBT کودک و نوجوان، مرکز مدت تهران، ۱۰۰ ساعت

مقدمات و ارزیابی اولیه مشاوره با کودکان و نوجوانان، مرکز مشاوره فرحان، ۱۶ ساعت

بازی درمانی، مرکز  مشاوره فرحان، ۱۶ ساعت

قصه درمانی، مرکز مشاوره فرحان، ۸ ساعت

فرزندپروری PMT، مرکز مشاوره فرحان، ۱۶ ساعت

ارزیابی و تشخیص اختلالات ADHD کودک و نوجوان، مرکز مشاوره فرحان، ۸ ساعت

ارزیابی و تشخیص اختلالات دوره کودک و نوجوان براساس DSM، مرکز مشاوره فرحان، ۸ ساعت

درمان شناختی-  رفتاری اضطراب کودک و نوجوان، مرکز مشاوره فرحان، ۱۶ ساعت

سوگ در كودكان و راههاي مواجه با آن، مرکز مشاوره فرحان، ۸ ساعت

۱۲.عنوان دروس تدریس شده

ارزشیابی توصیفی به مدت ۹۰ ساعت ، ضمن خدمت نواحی استان قم،از دیپلم تا فوق لیسانس

آموزش املا به مدت ۲۰ ساعت، تکنولوژی وگروههای آموزشی،از دیپلم تا فوق لیسانس

آموزش بخوانیم و بنویسیم به مدت۲۰ ساعت ، تکنولوژی وگروههای آموزشی،از دیپلم تا فوق لیسانس

آموزش انشا به مدت ۲۰ ساعت،  تکنولوژی وگروههای آموزشی،از دیپلم تا فوق لیسانس

آموزش خلاقیت به مدت۲۴ ساعت، ضمن خدمت ناحیه۳ استان قم،از دیپلم تا فوق لیسانس

اقدام پژوهی به مدت۷۲ ساعت،دانشگاه حضرت معصومه(س)،از دیپلم تا فوق لیسانس

آموزش شیوه های کتابخوانی به مدت۹۰ ساعت، تکنولوژی وگروههای آموزشی،از دیپلم تا فوق لیسانس

روانشناسی رشد به مدت۳۲ ساعت، دانشگاه حضرت معصومه(س)،کاردانی

آموزش علومبه مدت۴۸ ساعت، تربیت معلم حضرت معصومه(س)،کارشناسی

روانشناسی اجتماعی به مدت۳۲  ساعت، دانشگاه شهید آیت الله طالقانی،کارشناسی

روشهای نوین تدریس به مدت۳۶ ساعت، دانشگاه شهید آیت الله طالقانی،کارشناسی

روانشناسی عمومی،به مدت۴۸ ساعت، دانشگاه حضرت معصومه(س)،کارشناسی

مدیریت درآموزش و پرورش به مدت۳۶ ساعت، تربیت معلم شهید مدنی،کارشناسی

روانشناسی شخصیت به مدت۳۶ ساعت، دانشگاه قم،کارشناسی

روانشناسی تربیتی به مدت۳۶ ساعت، دانشگاه فرهنگیان،کارشناسی

مهارت ثبت مشاهده به مدت۳۶ ساعت، دانشگاه فرهنگیان،کارشناسی

روانشناسی رشد به مدت۳۶ ساعت،دانشگاه آزاد قم، ارشناسی

روانشناسی کودکان استثنایی به مدت۳۶ساعت،دانشگاه پیام نور،کارشناسی

آسیب شناسی  روانی به مدت۴۸ ساعت، دانشگاه طلوع مهر،کارشناسی

درمان شناختی رفتاری اضطراب کودکان به مدت۸ ساعت، بهزیستی استان قم، مشاورین و دانشجویان

مقدمات مشاوره با کودکان و نوجوانان به مدت۸ ساعت، بهزیستی استان قم،مشاورین و دانشجویان

بازی درمانی با رویکرد شناختی رفتار به مدت۱۶ساعت، دانشگاه تهران،مشاورین و دانشجویان

فرزندپروری(مدیریت رفتار والدین در مشکلات برون سازی کودکان) به مدت۱۶ساعت،موسسه آموزش مدت تهران،مشاورین ودانشجویان

شناخت درمانی کودکان به مدت۸ ساعت، بهزیستی استان قم،مشاورین و دانشجویان

مهارت های زندگی کودکان ونوجوانان به مدت۳۲ ساعت، مرکز مشاوره فرحان،مشاورین و دانشجویان

قصه درمانی به مدت۸ ساعت، دانشگاه تهران،مشاورین و دانشجویان

فرزندپروری اختلالات اضطرابی کودکان به مدت۸ ساعت، بهزیستی استان قم،مشاورین و دانشجویان

مربیگری آموزش مهارت های زندگی کودکان و نوجوانان به مدت۵۰ ساعت، دانشگاه تهران، مشاورین و دانشجویان

والد گری مثبت به مدت۱۶ ساعت،  مرکز مشاوره فرحان،مشاورین و دانشجویان

اقدام پژوهی به مدت۱۶ ساعت، دانشگاه حضرت معصومه(س)،مشاورین و دانشجویان

CBTکودک و نوجوان به مدت۱۰۰ ساعت، مرکز مدت ،مشاورین و دانشجویان

۱۳.برخی افتخارات و جوایز

جشنواره الگوی برتر تدریس فارسی، اول ناحیه، سال۸۰

جشنواره الگوی برتر تدریس علوم، اول استانی، سال۸۱

جشنواره الگوی برتر تدریس فارسی،اول کشوری،سال۸۲

جشنواره الگوی برتر تدریس تربیت بدنی، اول کشوری، سال ۸۶

جشنواره الگوی برتر تدریس تربیت بدنیفچهارم کشوری، سال۸۷

مقاله نویسی، اول استانی، سال۸۶

مقاله نویسی، دوم استانی، سال۸۸

مقاله نویسی،دوم استانی،سال۸۷

اقدام پژوهشی،اول کشوری، سال۸۵

اقدام پژوهشی،اول کشوری، سال۸۶

معلم نمونه، ناحیه، سال۸۶

معلم نمونه، استانی، سال۸۷

جشنواره تجربیات برتر مدیریتی، دوم استانی، سال۹۰

۱۴.دوره های زبان انگلیسی:

مکالمه زبان انگلیسی ترم ۱، موسسه جهاد دانشگاهی، سال۸۸ به مدت ۳۴ ساعت

مکالمه زبان انگلیسی ترم ۲، موسسه جهاد دانشگاهی، سال۸۹ به مدت ۳۴ ساعت

مکالمه زبان انگلیسی ترم ۳، موسسه جهاد دانشگاهی، سال۹۰ به مدت ۳۴ ساعت

آمادگی آزمون تافل،موسسه جهاد دانشگاهی، سال۸۹ به مدت ۹۰ ساعت

فن ترجمه، موسسه جهاد دانشگاهی، سال۹۰ به مدت ۶۰ ساعت

تافل، موسسه جهاد دانشگاهی، سال۹۲  به مدت ۶۰ ساعت

۱۵.عضویت در انجمن ها وکمیته های علمی :

کمیته المپیاد استانی،رابط و ناظر، سال۸۸

کمیته المپیاد استانی،رابط و ناظر،سال۹۰

کمیته تحقیقات، همکار، سال۹۷

سرگروه آموزش سازمان،  سرگروه ادبیات، سال۸۴

سرگروه آموزش سازمان،  سرگروه ادبیات، سال۸۵

سرگروه آموزش سازمان، سرگروه ادبیات، سال۸۶

سرگروه آموزش سازمان،  سرگروه ادبیات،سال۸۷

سرگروه آموزش سازمان،  سرگروه ادبیات، سال۸۸

ناظر علمی ارزشیابی توصیفی، ناظر و بازدیدکننده،سال۸۸

عضو کمیته کمسیون انجمن علمی آموزشی، عضو کمیته، سال۸۹

کمیته مسابقات علمی شاهد، داور مقالات علمی، سال ۸۸

کمیته مسابقات علمی شاهد،داور مقالات علمی، سال۸۷

کمیته مسابقات علمی شاهد، داور مقالات علمی، سال ۸۹

کمیته مسابقات علمی فرهنگی هنری پرسش مهر، داور مقالات علمی، سال ۸۸

کمیته پژوهشی تحقیقات سازمان، داور مقالات اقدام پژوهی، سال ۸۵-۹۰

کمیته پژوهشی تحقیقات اداره آموزش پرورش ناحیه ۳ قم، عضو کمیته،سال ۸۹- ۹۰

کمیته پژوهشی تحقیقات اداره آموزش پرورش ناحیه ۳ قم،عضو کمیته، سال ۹۰- ۹۱

کمیته کارگروه مشترک سازمان و پژوهشکده تعلیم وتربیت اسلامی،عضو کمیته، سال۸۶

مسابقات جشنواره الگوی برتر تدریس، داور مسابقات، سال۸۹- ۹۰

کمیته پژوهشی تحقیقات اداره کل آموزش پرورش  قم، عضو کمیته، سال۹۴

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.