راهنمای کاربران
در این بخش آموزش های موردنیاز مراجعین و دانشجویان گرامی مرکز مشاوره فرحان جهت استفاده از امکانات این مرکز قرار داده می شود.
در این بخش آموزش های موردنیاز مراجعین و دانشجویان گرامی مرکز مشاوره فرحان جهت استفاده از امکانات این مرکز قرار داده می شود.
مرکز مشاوره فرحان
نیازهای سخت افزاری جهت شرکت در جلسات آنلاین
نرم افزار های مورد نیاز جهت جلسات آنلاین
آموزش شرکت در جلسات آنلاین از طریق مرورگر وب با کامپیوتر و لپ تاپ
در این آموزش قصد داریم تا با نحوه ورود به جلسات آنلاین و نحوه استفاده از ابزارهای ادوبی کانکت از طریق مرورگر را نشان دهیم. جهت ورود به جلسه ادوبی کانکت شما از دو طریق می توانید در ادوبی کانکت حضور داشته باشید. طریقه اول از نرم افزار ادوب کانکت و طریق دوم از طریق مرورگر وب با نرم افزار گوگل کروم و فایرفاکس موزیلا وارد شوید. (از اینجا دانلود نمایید)
توجه داشته باشید که ویدیویی اول آموزش و فرایند ورود با نام کاربری و رمز عبور به صورت کاربری و یا به صورت مهمان می باشد. در ویدیو دوم شما می توانید با نحوه شرکت در جلسه آنلاین آشنا شوید. در ویدیویی دوم متوانید از نحوه چگونگی ابزار های مورد نیز آشنا شوید. به طور مثال می توانید میکروفون یا وب کم خود را فعال و به اشتراک بذارید و همینطور میتوانید در جلسه به گفتگو بپردازید حتی میتوانید در پرسش و پاسخ های که مدرس مطرح مینمایید، استفاده نمایید.
آموزش ورود به جلسات آنلاین از طریق مرورگر وب با کامپیوتر و لب تاپ
آموزش استفاده از ابزارهای ادوبی کانکت در مرورگر وب
آموزش شرکت در جلسات آنلاین از طریق نرم افزار ادوبی کانکت در کامپیوتر و لپتاپ
در این ویدیو قصد داریم تا با نحوه نصب و ورود به جلسات آنلاین از طریق نرم افزار ادوبی کانکت در ویندوز را نشان دهیم. باید یادآوری کرد جهت ورود مدرسین و برگزار کنندگان حتما باید با نرم افزار ادوبی کانکت وارد جلسه شوند. در این آموزش شما با نحوه ورود به جلسه از طریق نرم افزار ادوبی کانکت را خواهید آموخت. در ادامه با ما همراه باشید و ویدیو را مشاهده کنید. توجه داشته باشید برای آنکه نوشتار شما در قسمت چت به صورت درست نمایش دهد باید نرم افزار ادوبی کانکت و فارسی نویس چت برای ویندوز را از قسمت نرم افزارهای موردنیاز جلسات آنلاین دانلود نمایید.
آموزش نحوه نصب و ورود به جلسات آنلاین از طریق نرم افزار ادوبی کانکت
آموزش تصویری ورود به جلسات آنلاین از طریق موبایل
در این آموزش قصد داریم به شما نحوه ورود به وبینار از طریق لینک مستقیم در سیستم های موبایل اندروید و آیفون IOS در ادوبی کانکت آموزش دهیم.
آموزش تصویری ورود به جلسات آنلاین از طریق موبایل
برای شروع اول باید نرم افزار ادوبی کانکت را با توجه به نوع گوشی خود را طبق مراحل (1) الی (5) دانلود و نصب کنید.
سپس لینکی که برای شما ارسال شده است را کپی کرده (6) و در کادر مشخص شده در کادر (7) Paste نمایید و روی کلید Next بزنید.
نکته: در صورتی که صفحه مشکی با عبارت Trust For Session را ملاحظه فرمودید روی آن بزنید.
در مرحله به صفحه ای میروید که دو گزینه با نام های Member و Guest وجود دارد. گزینه Guest شماره (11) را انتخاب کرده و در کادر مربوطه (12) نام و نام خانوادگی خود را با حروف انگلیسی وارد نموده و روی Enter شماره (13) یا ورود بزنید تا وارد جلسه شوید.
آموزش تصویری استفاده از ابزارهای ادوبی کانکت در موبایل
در این آموزش نحوه شرکت در جلسات آنلاین و استفاده از امکانات نرم افزار ادوبی کانکت در موبایل را بررسی می کنیم.
آموزش تصویری استفاده از ابزارهای ادوبی کانکت در موبایل
(1) منوی سمت چپ که با انتخاب هر کدام از آنها یکی از بخش های به اشتراک گذاشته شده در کلاس را به صورت تمام صفحه ملاحظه میفرمایید.
(2) منوی سمت راست که توسط آن می توانید میکروفن و دوربین موبایل خود را فعال کرده و در جلسه شرکت نمایید.
(3) صفحه اصلی ادوبی کانکت که موارد به اشتراک گذاشته شده در جلسه را مشاهده میفرمایید.
از طریق بخشی که در آن قرار داریم و در صفحه مشخص شده می توانید تمامی موارد به اشتراک گذاشته شده است را ببینید.
با انتخاب قسمت شماره (4) می توانید اسلایدر و تصاویر به اشتراک گذاشته شده را ملاحظه بفرمایید.
نکته: در صورتی که موفق به مشاهده اسلایدر نشدید بایستی در صفحه اصلی روی عبارت Tap to view بزنید.
از طریق قسمت شماره (5) شرکت کنندگان در کلاس را مشاهده میکنید.
با انتخاب قسمت شماره (6) تصویر مدرس را ملاحظه میفرمایید.
با استفاده از قسمت شناره (7) و از طریق کادر مشخص شده (8) می توانید پیام های خود را منتشر نمایید. لازم بذکر است باید متن را با حروف انگلیسی وارد نمایید.
با انتخاب آیکون میکروفن (9) و کلیک روی عبارت Connect my microphone (10) می توانید میکروفن خود را انتخاب نمایید. در صورت کم بودن صدا با بردن مستطیل کوچک (11) به سمت راست صدای خود را زیاد کنید.
ممکن است در ابتدای کلاس میکروفن شما غیر فعال باشد؛ برای فعال سازی میکروفن خود باید از طریق انتخاب آدمک (12) و سپس ضربه روی عبارت Raise Hand (13) از مدرس اجازه صحبت بگیرید.
همچنین از طریق ضربه روی عبارات Agree (14) و Disagree (15)، تایید و عدم تایید خود را نسبت به مطالب ارائه شده در جلسه مطرح نمایید.
در صورتی که از طرف مدرس اجازه اشتراک تصویر شما در جلسه داده شد، با انتخاب قسمت شماره (16) و سپس ضربه روی عبارت Broadcast (17) تصویر خود را از دوربین موبایل خود در جلسه به اشتراک میگذارید.
آموزش نصب کیبورد فارسی
در محیط نرم افزار Adobe Connect ممکن است، نمایش کلمات و اسم های حاوی حرف “ی” دچار اختلال و به هم ریختگی در برخی از رایانه های دانشجویان گرامی شود. لذا به منظور برطرف کردن مشکل مذکور مراحل زبر را دنبال نمایید:
۱- نرم افزار کیبورد فارسی و نرم افزار فشرده سازی را از قسمت نرم افزارهای موردنیاز جهت جلسات آنلاین دانلود نموده و آن را از حالت فشرده خارج کنید.
۲- وارد پوشه نرم افزار شده و فایل “setup.exe” را اجرا و نصب کنید.
۳- پس ار نصب در قسمت زبان در نوار ابزار ویندوز در حالت فارسی علاوه بر کیبورد فارسی با عنوان “FA” کیبورد “Tahteweb” اضافه می گردد.
در هنگام نیاز به تایپ در سامانه آموزش مجازی کیبورد “Tahteweb” را انتخاب کنید.
آموزش رفع مشکلات میکروفون و تنظیمات فعال سازی در ویندوز
تنظیمات میکروفون در ادوبی کانکت یکی از موارد قابل توجه برای کاربران است. در سیستم ادوبی کانکت تنظیمات میکروفون به صورت پیش فرض استاندارد است. اما گاها پیش می آید که کاربران به دلیل متفاوت بودن نوع و مدل میکروفون و همینطور تنظیمات پیش فرض سیستم دچار تداخل می شود. و یا گاها پیش می آید که صدای سخنران با مشکلات قطعی ضعیف بودن اکو داشتن و یا روباتیک بودم مواجه می شوند. در این صورت باید از طریق ادوبی کانکت تنظیمات صدا را مدیریت کرد. در ادامه توضیحاتی در این رابطه خواهیم داد.
فعال کردن میکروفون در تنظیمات ویندوز
در نسخه تحت ویندوز نرم افزار ادوبی کانکت پس از اجازه دسترسی میکروفون از جانب مدرس داده می شود. اول از همه شما اگر چند میکروفون دارید. باید میکروفون اصلی خود را فعال و دیگر میکروفون ها را غیر فعال Disable کنید.
آموزش روشن کردن میکروفون
بعد از اینکه از فعال بودن دسترسی میکروفون خود در سیستم عامل اطمینان حاصل کردید. میتوانید میکروفون خود را تست کنید. در صورتی که میخواهید اطمینان حاصل کنید میکروفون شما روشن است بر روی آن کلیک کرده تا به رنگ سبز در بیایید.
شماره ۳ – بعد از زدن بر روی دکمه میکروفون باید به رنگ سبز نمایان شود. سپس بر روی فلش رو به پایین کلیک کنید تا منو باز شود.
شماره ۴ – بر روی دکمه Adjust Microphone Volume کلیک کنید تا صفحه به صورت پاپ آپ نمایش داده شود.
در تصویر زیر شما میتوانید بلندی صدای خود را تنظیم کنید. در این قسمت میتوانید با صحبت کردن صدای خود را بشنوید. در صورتی که صدای شما ضعیف است میتوانید بلندی صدا را بیشتر کنید و به قسمت High هدایت کنید.
آموزش حل صدای اکو و رباتیک در ادوبی کانکت
برای حل مشکل قطعی صدا، اکو شدن، رباتیک شدن بهتر است یک بار تنظیمات میکروفون و بلند گوی خود را با سیستم ادوبی کانکت تنظیم کنید. پیشنهاد میکنیم مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا مشکلات شما حل شود.
شماره ۵ – بر روی گزینه Meeting در سربرگ کلیک کنید تا زیر منو برای شما باز شود.
شماره ۶ – با انتخاب گزینه Audio Setup Wizard صفحه تنظمیات را باز کنید.
در این صفحه از شما میخواهد برای تنظیمات صدای میکروفون و بلند گو مراحلی را طی کنید.
شماره ۷ – با فشردن دکمه Next مراحل تنظیمات را شروع کنید.
حال در قدم و مرحله اول باید بلند گوی خود را برای شنیدن انتخاب کنید.
شماره ۸ – در این قسمت در صورتی که چند اسپیکر (بلندگو) دارید را باید انتخاب کنید تا صدا از بلند گوی مورد نظر شما پخش شود
شماره ۹ – بعد از انتخاب بلندگو بر روی دکمه next کلیک نمایید.
انتخاب میکروفون در سیستم ادوبی کانکت
شماره ۱۰ – در این قسمت باید میکروفونی که میخواهید با آن صحبت کنید را انتخاب کنید. در قسمت های قبلی توضیح داده شده بود اگر میکروفونی را نمی خواهید آن ها را Disable کنید.
شماره ۱۱ – پس از انتخاب میکروفون بر روی گزینه Next کلیک نمایید تا به مرحله بعدی بروید.
شماره ۱۲ – در اینجا بر روی دکمه Record کلیک نمایید و شروع به صحبت کردن کنید تا صدای خود را از طریق دکمه Play Recording بشنوید.
شماره ۱۳ – پس از از اطمینان از صدای ضبط شده خود بر روی دکمه Next کلیک نمایید.
شماره ۱۴ – در اینجا توجه کنید که هیج صدای برای تست حالت سکوت محیط شما وجود نداشته باشد مگر صدای طبیعی محیط سپس بر روی دکمه Test Silence کلیک نمایید.
شماره ۱۵ – بعد از اطمینان از صدای سکوت خود بر روی دکه Next کلیک نمایید.
پس از آنکه مراحل تست صدا را انجام داده ایید با نمایش Success و گزارشی از تنظیمات صدای مثل نمایش اسپیکر و میکروفون انتخابی و همینطور به شما نمایش میدهد که فرکانس صدای میکروفون شما چقدر است و میزان بلندی صدای محیط شما نسبت به محیط چقدر است
شماره ۱۶ – پس از پایان تنظیمات حال می توانید از سیستم خود جهت برگزاری وبینار استفاده نمایید.
آموزش رفع مشکل بالا نیامدن و ماندن در حالت Connecting درادوبی کانکت
خیلی از کاربران به مشکل بالا نیامدن کلاس وبینار خود مواجه می شوند. و نرم افزار ادوبی کانکت در حالت اتصال یا Connecting می ماند. و نمیتوانند وارد کلاس بشوند این مشکل در بسیاری از سیستم عامل ها پیش می آید. در این آموزش می خواهیم برای سیستم عامل های ویندوز تحت هر نسخه ای مراحل را آموزش دهیم. توجه داشته باشید فراینذ ها برای تمامی سیستم عامل های ویندوز یکسان می باشد.
برای اینکه مشکل بالا نیامدن را حل کنیم و نرم افزار یا مرورگر ما در حالت انتظار نماند چه باید کرد؟ حذف حافظه نهان و کوکی های اینترنت اکسپلورر این مشکل را برطرف می کند. مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:
آموزش تصویری قدم به قدم بالا نیامدن نرم افزار ادوبی کانکت در حالت Connecting
برای شروع دکمه Windows + R را همزمان فشار دهید تا صفحه Run به شما نمایش داده شود.
حال متن inetcpl.cpl را در کادر صفحه بنویسید.
سپس در سربرگ General بر روی دکمه Delete کلیک نمایید.
در صفحه Delete Browsing History تیک های
Temporary Internet files
Cookies And Website Data
History
را انتخاب و سپس بر روی دکمه Delete کلیک کنید.
آموزش تصویری مشاهده لینک های آفلاین از طریق کامپیوتر
آموزش تصویری مشاهده لینک های آفلاین از طریق کامپیوتر
برای مشاهده لینک های آفلاین در کامپیوتر لازم است ابتدا نرم افزار مرورگر Google Chrome در سیستم شما نصب باشد. از طریق بخش نرم افزار های مورد نیاز می توانید آن را دانلود و نصب نمایید.
برای مشاهده فیلم جلسه به صورت آنلاین لینک جلسه آفلاین (1) و رمز ورود به جلسه (2) برای شما ارسال میشود.
لینک آفلاین جلسه را کپی نموده و در مرورگر Google Chrome موبایل خود جایگذاری (Past) نماید.
پس از لود شدن صفحه همانند تصویر زیر کادر شماره (3) برای وارد کردن رمز وجود دارد. رمز ارسال شده را در این قسمت وارد نموده و روی عبارت View Recording (4) کلیک نمایید.
در صفحه بعد گزینه “ورود با مرورگر- پیشنهادی” (5) را انتخاب نمایید.
نکته: در صورتی که از قبل نرم افزار ادوبی کانکت در سیستم شما نصب باشد، اعلانی مبنی بر باز کردن لینک در نرم افزار ادوبی نمایش داده خواهد شد که با انتخاب عبارت Open URL: Adobe Connect می توانید آن را در نرم افزار اجرا کنید.
پس از این مرحله منتظر بمانید تا نوار آبی رنگ پر شود.
نکته: اگر نوار آب رنگ تا انتها پر نمیشود اینترنت خود را چک نمایید.
پس از پر شدن نوار آبی روی عبارت آیکون (Play Recording (6 کلیک نموده تا جلسه باز شود.
هم اکنون میتوانید از لینک آفلاین جلسه تا زمان اعتبار رمز لینک آفلاین استفاده نمایید. برای جلو و عقب بردن فیلم جلسه از قسمت شماره (7) استفاده نمایید.
همچنین با کلیک روی قسمت شماره (8) میتوانید فیلم را بصورت تمام صفحه مشاده کنید. لازم بذکر است این آیکون در گوشه بالای سمت راست تمامی بخش های به اشتراک گذاشته شده در جلسه وجود دارد که با انتخاب آنها آن باکس تمام صفحه خواهد شد.
آموزش تصویری مشاهده لینک های آفلاین از طریق موبایل
آموزش تصویری مشاهده لینک های آفلاین از طریق موبایل
برای مشاهده لینک های آفلاین در موبایل لازم است ابتدا نرم افزار مرورگر Google Chrome در گوشی شما نصب باشد و به آخرین ورژن نیز بروزرسانی شود. از طریق بخش نرم افزار های مورد نیاز مب توانید آن را دانلود و نصب نمایید.
برای مشاهده فیلم جلسه به صورت آنلاین لینک جلسه آفلاین (1) و رمز ورود به جلسه (2) برای شما ارسال میشود.
لینک آفلاین جلسه را کپی نموده و در مرورگر Google Chrome موبایل خود جایگذاری (Past) نماید.
پس از باز شدن لود شدن صفحه همانند تصویر زیر کادر شماره (3) برای وارد کردن رمز وجود دارد. رمز ارسال شده را در این قسمت وارد نموده و روی عبارت View Recording (4) کلیک نمایید تا نوار آبی رنگ پر شود.
نکته: اگر نوار آب رنگ تا انتها پر نمیشود اینترنت خود را چک نمایید.
پس از پر شدن نوار آبی روی عبارت آیکون Play Recording (5) کلیک نموده تا جلسه باز شود.
نکته: برای مشاهده بهتر فیلم کلاس بهتر است گوشی خود را به صورت افقی بگیرید. از قسمت تنظیمات گوشی خود Rotate را فعال کنید.
هم اکنون میتوانید از لینک آفلاین جلسه تا زمان اعتبار رمز لینک آفلاین استفاده نمایید. برای جلو و عقب بردن فیلم جلسه از قسمت شماره (6) استفاده نمایید.
همچنین با کلیک روی قسمت شماره (7) میتوانید فیلم را بصورت تمام صفحه مشاده کنید. لازم بذکر است این آیکون در گوشه بالای سمت راست تمامی بخش های به اشتراک گذاشته شده در جلسه وجود دارد که با انتخاب آنها آن باکس تمام صفحه خواهد شد.